• Business Case
    Malenstein Air


    Aan het woord Mark Voster
    General Manager
  • 1

Veilige back-ups, e-mail in de Cloud en een snelle server

“Wij nemen de gok niet meer dat we alles kwijt raken!”

Jarenlang zijn wij zelf verantwoordelijk geweest voor de back-up van onze bedrijf kritische data. We gingen er vanuit dat we dat zelf wel konden. Tot het moment dat we een back-up terug moesten zetten. Toen dat niet goed lukte en we weken, zo niet maanden konden worden teruggeworpen, hebben we besloten dat dit nooit meer mocht gebeuren. Sindsdien is Managed IT verantwoordelijk voor de back-up van onze bedrijfsdata. Wij nemen de gok niet meer dat we alles kwijtraken.

Vanuit ons kantoor op Schiphol coördineren wij internationale luchttransporten met als specialisatie het transport van tijdkritische of temperatuurgevoelige goederen: van verse consumptievis of siervissen tot aan ijsberen en leeuwen voor fokprogramma’s in dierentuinen. Wij regelen vrijwel alles via e-mail en hebben een groot probleem als die eruit ligt. Daarom draait onze e-mail nu in de Cloud. Wij zijn 365 dagen 24/7 in bedrijf. Het is voor ons dan ook cruciaal dat de service desk van Managed IT altijd goed bereikbaar is, zelfs op feestdagen. Geen voicemail of support via de website, maar een vriendelijke persoon die zorgt dat de boel weer snel op gang komt.

Mark Vorster, General Manager Malenstein Air

Wij hebben verstand van luchttransport, niet van IT

Mark Vorster: “De logistieke software waarmee we bij Malenstein Air werken, staat op een nieuwe, snelle server in ons kantoor. Ook vanuit huis kunnen we op het systeem inloggen en zaken regelen. Zo zijn wij altijd bereikbaar. Kleine IT-dingetjes lossen we zelf op. Als het specialistisch is, bellen we Managed IT. Toen we besloten om een nieuwe server aan te schaffen, werd daar niet wekenlang over gesoebat. De accountmanager kwam langs, legde de techniek zo uit dat wij snapten wat we gingen aanschaffen en het werd geregeld. Een prettige manier van zaken doen: geen eindeloze technische gesprekken, maar gewoon duidelijk. Wij hebben verstand van luchttransport, niet van IT.”

Nieuw slot op de deur

“Toen onlangs een switch kapot ging in onze nieuwe serverruimte, waar ik de sleutel van in mijn bezit heb, viel het werk stil. Ik was op dat moment op vakantie in Oostenrijk en had de sleutels bij me. De dienstdoende collega’s namen de hindernis weg, de deur dan maar zonder sleutel ‘opengedaan’, en zo zorgde de engineer van Managed IT er toch voor dat we binnen no time weer aan de slag konden. Natuurlijk wel met een nieuw slot op de deur.”

Klant: Malenstein Air B.V.
Medewerkers: 23
Gesproken met: Mark Vorster, General Manager Malenstein Air
Bedrijfsactiviteiten: Coördinatie van vervoer, keuringen (o.a. Voedsel- en Warenautoriteit) en douanezaken bij internationale luchttransporten
Gespecialiseerd in: Luchtvervoer van o.a. levende dieren